LES COMPETÈNCIES PROFESSIONALS
Aquesta primera entrada al blog és una reflexió sobre on em trobo en aquest
moment en relació a les diferents competències professionals, abans de començar l'assignatura de reflexió i innovació educativa.
- És autònom en l’aprenentatge:
Em considero una persona autònoma pel que fa a la
recerca de recursos i dades per realitzar i resoldre les diferents activitats i
situacions que hem van sorgint i vaig vivint dia a dia dins l’aula. La reflexió
i reflexionar sobre algun aspecte, és un fet que sempre m’ha resultat
dificultós. Per poder fer-ho necessito el meu temps, estar en calma,
tranquil·la i tenir un entorn que m’acompanyi a portar-ho a terme. Tot i que
sóc conscient que és un aspecte molt important per tal d’avaluar l’actuació
professional és un dels meus punts febles. Amb freqüència visito blogs públics
de l’àmbit de l’educació els quals considero una font de riquesa, són una eina
per ampliar els coneixements que tinc i introduir nous recursos i experiències
a l’aula. El fet de treballar dins una aula al mateix temps que estudio m’ajuda
a contrastar la teoria amb la pràctica.
2. Reflexiona sobre el seu propi
procés d’aprenentatge:
En la majoria d’ocasions quan he d’avaluar-me a mi
mateixa, sóc bastant autocrítica. Penso que ser conscient dels punts que a un
mateix li costa portar a terme, ajuda a millorar en l’entorn que t’envolta així
com també en l’actuació com a professional. M’agrada sempre tenir un tros de
paper i llapis a mà per anar apuntant coses que em passen pel cap com:
propostes, activitats, dubtes i problemes que em puguin anar sorgint durant el
dia a dia, per després compartir-ho o bé seure tranquil·lament i pensar que ha
passat, per què ha passat i com ho puc millorar.
3.
Analitza i
reflexiona sobre el funcionament dels centres d’Educació Infantil:
Crec que una manera d’enriquir-te personalment i
com a professional, és a analitzar el que vas veient a mesura que fas les
pràctiques o treballes en relació al funcionament del centre on estàs. Funciona
la manera de treballar? Accions que es podrien millorar? Penso que hi aspectes
que es van reflexionant sovint com poden ser la distribució de l’espai i del
temps, així com la relació amb les famílies són fets que ho analitzo amb més
freqüència, ja que són els que més porto a la pràctica. Com a punt feble i a
tenir present, reflexionar i analitzar altres aspectes com la coordinació entre
professorat, dinàmiques de treballs i el context proper.
4. Analitza i reflexiona sobre els
processos d’ensenyament – aprenentatge:
Partint del punt que tot i
cada un dels processos d’ensenyament – aprenentatge parteixen d’una
fonamentació teòrica, penso que a la pràctica no es segueix un únic marc teòric
i com a tal, sinó que aquests s’adapten a les necessitats i característiques
del centre o bé s’agafen aspectes de diferents marcs teòrics per realitzar les
diferents pràctiques que es porten a terme a les escoles. És un aspecte que
potser m’hauria d’aturar més a pensar. Pel que fa a les bones pràctiques, és un
fet que comento amb altres companyes i intercanvio impressions ja que penso que
és una manera de comparar la teva manera de fer i reflexionar sobre això. Tinc
molt present la manera d’actuar dins l’aula de la meva tutora de pràctiques de
segon cicle, em va agradar molt la seva forma de desenvolupar les activitat i
de “conduir” l’aula. Penso que vaig tenir un gran exemple a seguir i sempre ho
tinc present. L’elaboració d’hipòtesis és un fet que realitzo poques vegades,
seria un dels meus punts febles i a tenir en compte d’aquest bloc de
competències.
5.
Reflexiona
sobre el procés de millora:
Pel que fa aquest apartat vaig realitzar el
projecte de millora durant les meves pràctiques de segon cicle d’Educació
Infantil durant els meus estudis de MEI. El projecte va consistir en habilitar
i organitzar la biblioteca del centre on vaig realitzar les pràctiques, per
cicles i nivells educatius.
A dia d’avui estic treballant a l’escola infantil
Es Fiets.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada