COM TREBALLARÉ LES MEVES COMPETÈNCIES A
PARTIR D’AQUEST MOMENT.
Després
de fer el DAFO (Debilitats, Amenaces,
Fortaleses i Oportunitats) del centre on treballo i de l’aula on estic,
aquest ens ajuda analitzar diferents aspectes del context que de vegades no et
pares a pensar i són força importants, m’agradaria comentar alguns dels
aspectes més rellevants.
El
centre on treballo consta d’una sola aula i per tant d’un sol grup d’infants. És
tracta d’una aula mixta d’infant de 1 a 3 anys, és a dir 2n i 3r d’infantil.
Com a debilitats destacar que tot i que durant el matí tinc una
estona una educadora de suport que m’acompanya estic algunes hores sola al centre
i en algun moment podria ser necessari la presència d’aquesta educadora en
hores que no hi és. Una altra debilitat a destacar seria la documentació del
centre que no està finalitzada.
Pel que
fa a les fortaleses que té el
centre, la relació amb les famílies
es una d’elles. Al tractar-se d’una
escola petita la relació és propera i d’intercanvi diari. A més a l’escola animem
a les famílies a que no tinguin presa per deixar els seus infants. Estan sempre
convidades a fer una estoneta durant les entrades amb els seus fills, a seure’s
al terra amb ell, a compartir joc, a observar-lo... Pensem que família i escola
sempre han d’estar units ja que són pilars bàsics en la vida dels més menuts. A
l’escola prioritzem l’infant per sobre totes les coses. Respectem al màxim el ritme que té cada infant. Cada infant és
un món i com a tal té uns interessos i unes necessitats diferents. Respectem
els seus temps: el temps que necessita per menjar, per jugar, per les seves
necessitats, pel seu joc... Respectem el seus interessos i no forcem a ningú a
fer alguna cosa que no li ve de gust a pintar, a jugar, a experimentar... Tot i
tenir una programació feta si una activitat no és realitza no passa res. En el
dia a dia a l’aula es donen situacions de joc espontànies que són fonts d’aprenentatge
no programats però que poden resultar molt enriquidors. Respectem aquests
moments de joc i evitem rompre’ls. En el nostre centre la llum natural entre per tots els costat. Crec que és un aspecte a
destacar ja que l’entrada de sol fa que l’aula sigui més càlida i col·labora
amb l’estalvi d’energia.
D’altra
banda, la sala de psicomotricitat, tot i tenir llum natural, el sol no hi toca
directament durant tot el matí i la tramuntana (que a Fornells hi bufa molt) hi
pega de ple. Aquest aspectes fan que aquesta sala sigui molt freda i humida, el
que consideraria com una amenaça relacionada
amb la infraestructura del centre.
Com a oportunitats comentar que al compartir
el mateix recinte que el CEIP de Fornells, ens permet poder compartir espais i
diferents tipus d’activitats amb el segon cicle d’Educació Infantil essent
aquestes trobades una font de diversitat i riquesa pels infants. Una altra
oportunitat que tenim, tot i no utilitzar-la molt freqüentment, és la proximitat
amb les instal·lacions esportives del poble com són el poliesportiu i el camp
de futbol.
Un cop
analitzat el DAFO, m’agradaria aprofundir en la competència de treball en equip mitjançant
l’intercanvi d’impressions i punts de vista, així com també treballar colze amb
colze per poder realitzar el PEC del centre. Continuant afrontant i analitzant
conjuntament diferents situacions que es donen a la vida del centre i problemes
professionals que puguin sorgir. Tot i que tinguem diferents maneres de fer o
pensar les mestres i educadores que hi ha al centre, penso que dialogar i
escoltar les diferents postures ens podem enriquir a totes i continuar
perfilant i enfortint las nostra filosofia de centre. El treball en equip no és
una tasca fàcil però en el nostre camp laboral crec que és un aspecte clau,
indispensable i molt important perquè tot surti bé. L’equip docent del centre
ha de ser un equip que treballa unit i a la una, si això es dóna tenim molta
feina feta.
Moment de pati
utilitzant una de les oportunitats que ens ofereix l’entorn del centre. Primer
contacte amb aquest nou entorn.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada