El grup d’infants on es porta
a terme aquesta bona pràctica és un grup mixta de 13 infants, que cursen 2n i
3r d’Educació Infantil. La majoria de les rutines tenen lloc dins l’aula.
Al nostre centre tenim un
horari flexible. Són les rutines que estructuren la jornada, tot i així
desglossaré la jornada amb hores aproximades.
A les 10h. aproximadament
comença el moment del berenar.
Entre les 11 i les 11’30 h.
comença el moment del canvi de bolquers i d’higiene.
Devers les 12h. rotllana.
De les 12:30 i fins les 14h.
sortides.
El grup, com ja he comentat,
està format per 13 infants; 10 fillets i 3 filletes. La majoria viuen a
Fornells, però també venen infants de les urbanitzacions del municipi com Ses
Salines, Platges de Fornells i Son Parc. Els infants tenen edats compreses
entre 1 i 3 anys, és a dir, són infants nascuts els anys 2010 i 2011. Pel que
fa a la parla, es tracta d’un grup heterogeni, tot i que la majoria dels
infants són catalanoparlants, trobem un infant suís, un de francès, un anglès i
tres castellans. En el grup hi ha un infant amb necessitats específiques de
suport educatiu.
Els objectius que es pretenen
aconseguir mitjançant les rutines són:
-
Fomentar l’autonomia
-
Fer l’infant protagonista del seu procés d’aprenentatge
-
Donar seguretat afectiva.
-
Respectar el temps individual
-
Potenciar l’orientació dins l’espai-temps
En la metodologia d’aplicació
de les rutines intervenen diferents fonaments teòrics:
-
WALDROF i la seva idea que l’educació ha de respectar i
recolzar el desenvolupament fisiològic del infant. Durant l’etapa d’Educació
Infantil l’aprenentatge es dóna a través del joc. Els objectius es centren en
estimular es sentits i la imaginació i enfortir la voluntat de cada infant.
-
EMMI PIKLER, amb els seus principis de l’autonomia del
desenvolupament i l’activitat espontania, la qual cosa ajuda a l’adquisició de
la confiança, l’acompanyament però sens intervenció de l’adult i la qualitat de
la cura y la creació d’un entorn càlid i harmònic, potenciant així la seguretat
afectiva.
L’equip educatiu està molt
satisfet amb la línia pedagògica que s’està definint.
Pel que fa a les famílies,
aquestes van respondre satisfactòriament al canvi, el que anima a les mestres a
continuar amb aquesta metodologia.
Com a pràctiques que no
existeixen m’agradaria comentar que aquest any tenc la sort de comptar amb una
educadora de suport 2,5 hores cada dia.
Tot i això hi ha més d’un dia que en acabar la jornada penso que no he
agafat a en...o no he prestat prou atenció a... tot i tenir suport diari,
tenint en compte que es tracta d’una aula mixta on hi ha bastants infants que
porten bolquers i tenim un infant nese, penso que el suport hauria d’estar més
temps a l’aula.
En aquesta entrada he
treballat la competència 4.1, perquè he identificat diferents marcs teòrics que
justifiquen les pràctiques es duen a terme a l’escola, 4.2 ja que he
identificat una bona pràctica que es porta a terme al centre on treballo i la
he comparada amb altres companyes i la competència 5.4 ja que comento algun
obstacle de l’aplicació d’aquesta bona pràctica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada