Tenir un bon equilibri afectiu i
emocional, permet a l’infant construir una personalitat madura, entre moltes
altres coses.
El nostre treball es centra en el món
del les emocions i els sentiments, un món complex i alhora una mica desconegut.
Aquest projecte, va dirigit a infants de primer cicle de tercer d’infantil, és
a dir, fillets i filletes de tres anys.
Quan els infants comencen l’escola
infantil, arriben amb una sèrie de vivències i experiències emocionals que
influeixen en la seva personalitat, la seva manera d’actuar, la manera de
relacionar-se amb la resta de companys, i fins hi tot, en l’adquisició de
l’aprenentatge.
El projecte que nosaltres presentem,
pot ser de gran utilitat, perquè ens ajuda a comprendre el món dels sentiments
dels fillets/es. D’aquesta manera es pot arribar al fons dels comportaments que
sorgeixen arrel de les emocions i sentiments, podent afrontar temes com la
pèrdua d’un ésser estimat, separacions, l’arribada d’un germanet, etc.
Tenir un bon equilibri afectiu i
emocional, permet a l’ infant construir una personalitat madura, entre moltes
altres coses.
Per treballar les emocions ho farem a
partir de diferents jocs i dinàmiques que hem seleccionat.
Tenim molta il·lusió per realitzar
aquest projecte i per donar-li continuïtat el proper curs.
En aquesta entrada he
treballat la competència 5.2 ja que he contextualitzat el projecte de millora a
partir de l’anàlisi de les necessitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada