En primer lloc comentar que quan vam començar l’assignatura, això de les
competències no ho tenia gaire clar. N’havia sentit parlar però no ho havia
posat a la pràctica. Penso que el fet d’haver d’escollir unes competències per
etiquetar cada entrada del blog i pensar perquè aquestes i no unes altres, m’han
ajudat a entendre i treballar les competències. No totes les competències les
he treballades per igual i per això considero que n’he assolit algunes mes que
altres.
Les competències que considero que he adquirit són:
1.2: reflexiona i pondera sobre elements que
porten a una bona actuació professinal
Penso que moltes de les activitats que hem realitzat estaven relacionades
amb aqueta competència. Hem reflexionat sobre diferents aspectes de
funcionament dels centre i de bones pràctiques. Fet que al compartir-lo amb les
companyes ens ha enriquir aportant nous coneixements i aprenentatges.
2.1:
identifica punts forts i febles quant a les seves capacitats i competències
La veritat és que trobar els meus punts forts és una tasca que he, costa,
per a mi és més fàcil pensar en allò que hem falla i que hauria de millorar.
Tinc punts febles i intento identificar-los per poder treballar-los
3.2 aporta
reflexions en quant a l’organització del centre: distribució del temps i de l’espai,
dinàmiques de treball, coordinació entre
professorat, relació amb les famílies i amb el context proper; i
contrasta aquetes reflexions amb evidències
Considero que aqueta competència ja la tenia assolida abans de començar l’assignatura.
Al formar part d’un claustre d’educadores, aquests temes els tractem amb
freqüència.
4.2.
Identifica bones pràctiques, les compara
Aquest és una competència que he adquirit al llarg de l’assignatura. Durant
aquets quadrimestre hem parlat en diferents ocasions sobre les bones
pràctiques. Gràcies a això tinc recursos per identificar-les. A més penso que poder compartir les bones
pràctiques ha estat molt enriquidor.
5. Reflexiona
sobre el procés de millora
Des de fa sis anys a l’escola on
treballo estem fent cursos de formació per definir el nostre funcionament i
metodologia. Pot ser fins ara no li havia donat importància a aquets nom, però
totes les innovacions que anem aplicant són petits projectes de millora i mai
millor dit, perquè els canvi introduïts en el dia a dia han resultat molt
positius. El projecte de millora que hem treballat és la part emocional al
primer cicle d’EI. Un tema que pot ser no se li dóna tota l’importància que té
i per això ho he volgut treballar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada