dimecres, 12 de juny del 2013

VALORACIÓ COMPETÈNCIES


En primer lloc comentar que quan vam començar l’assignatura, això de les competències no ho tenia gaire clar. N’havia sentit parlar però no ho havia posat a la pràctica. Penso que el fet d’haver d’escollir unes competències per etiquetar cada entrada del blog i pensar perquè aquestes i no unes altres, m’han ajudat a entendre i treballar les competències. No totes les competències les he treballades per igual i per això considero que n’he assolit algunes mes que altres.

Les competències que considero que he adquirit són:

1.2:  reflexiona i pondera sobre elements que porten a una bona actuació professinal

Penso que moltes de les activitats que hem realitzat estaven relacionades amb aqueta competència. Hem reflexionat sobre diferents aspectes de funcionament dels centre i de bones pràctiques. Fet que al compartir-lo amb les companyes ens ha enriquir aportant nous coneixements i aprenentatges.

2.1: identifica punts forts i febles quant a les seves capacitats i competències

La veritat és que trobar els meus punts forts és una tasca que he, costa, per a mi és més fàcil pensar en allò que hem falla i que hauria de millorar. Tinc punts febles i intento identificar-los per poder treballar-los

3.2 aporta reflexions en quant a l’organització del centre: distribució del temps i de l’espai, dinàmiques de treball, coordinació entre  professorat, relació amb les famílies i amb el context proper; i contrasta aquetes reflexions amb evidències

Considero que aqueta competència ja la tenia assolida abans de començar l’assignatura. Al formar part d’un claustre d’educadores, aquests temes els tractem amb freqüència.

4.2. Identifica bones pràctiques, les compara

Aquest és una competència que he adquirit al llarg de l’assignatura. Durant aquets quadrimestre hem parlat en diferents ocasions sobre les bones pràctiques. Gràcies a això tinc recursos per identificar-les. A  més penso que poder compartir les bones pràctiques ha estat molt enriquidor.

5. Reflexiona sobre el procés de millora

 Des de fa sis anys a l’escola on treballo estem fent cursos de formació per definir el nostre funcionament i metodologia. Pot ser fins ara no li havia donat importància a aquets nom, però totes les innovacions que anem aplicant són petits projectes de millora i mai millor dit, perquè els canvi introduïts en el dia a dia han resultat molt positius. El projecte de millora que hem treballat és la part emocional al primer cicle d’EI. Un tema que pot ser no se li dóna tota l’importància que té i per això ho he volgut treballar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada