Ha arribat el moment d’aturar-se a pensar en com ha anat el projecte de millora.
En l’entorn escola en moltes
ocasions, les emocions hi han estat reprimides i mal vistes, tal i com passa a
la nostra societat. Però al nostre
centre pensem que la part emocional de l’infant és molt important i essencial
perquè aquest es pugin desenvolupar d’una manera integral.
Treballar les emocions a
l’escola es poder i saber intervenir per aconseguir un bon clima emocional a
l’aula que afavoreixi la convivència i els aprenentatges dels infants. El més
important, però, és la convivència quotidiana, és la manera com nosaltres com a
mestres intervenim en les situacions que
representen un problema, és la manera en com ens adrecem als infants i aquests
a nosaltres, i com nosaltres som capaços d’anomenar a les emocions que podem reconèixer i
recolzar-los.
És a dir, segur que aprenen a
identificar molt més les emocions si, en un moment en què hi ha un alumnes que se sent molt
enfadat, som capaços d’ajudar-lo
Les activitats que hem
dissenyat per aquest projecte de millora estan enfocades a treballar les
diferents emocions, per tal que els infants siguin capaços d’identificar-les i
saber actuar davant aquestes.
Els infants que han participat
al projecte, han anat adquirint el significat de cada emoció amb el transcurs
de les sessions. Al principi, els infants estaven una mica reservats a
participar, però poc a poc quan es començar a fer-ho se’ls veia gaudir amb
l’activitat. Tot i que les activitats han estat pensades per aquesta edat, cal
dir que hi hagut activitats que els hi han costat més que d’altres. L’activitat
estrella però ha estat la de les diferents músiques.
Nosaltres hem estat ben
engrescades amb aquest projecte, i recomano aquest projecte a tothom a posar-lo
en pràctica perquè les situacions que s’estan donant a l’aula després de
realitzar el projecte són fantàstiques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada