dimecres, 12 de juny del 2013

VALORACIÓ DEL PROJECTE DE MILLORA


Ha arribat el moment d’aturar-se a pensar en com ha anat el projecte de millora.

En l’entorn escola en moltes ocasions, les emocions hi han estat reprimides i mal vistes, tal i com passa a la nostra societat. Però  al nostre centre pensem que la part emocional de l’infant és molt important i essencial perquè aquest es pugin desenvolupar d’una manera integral.

Treballar les emocions a l’escola es poder i saber intervenir per aconseguir un bon clima emocional a l’aula que afavoreixi la convivència i els aprenentatges dels infants. El més important, però, és la convivència quotidiana, és la manera com nosaltres com a mestres intervenim  en les situacions que representen un problema, és la manera en com ens adrecem als infants i aquests a nosaltres, i com nosaltres som capaços d’anomenar  a les emocions que podem reconèixer i recolzar-los.

És a dir, segur que aprenen a identificar molt més les emocions si, en un moment  en què hi ha un alumnes que se sent molt enfadat, som capaços d’ajudar-lo

Les activitats que hem dissenyat per aquest projecte de millora estan enfocades a treballar les diferents emocions, per tal que els infants siguin capaços d’identificar-les i saber actuar davant aquestes.

Els infants que han participat al projecte, han anat adquirint el significat de cada emoció amb el transcurs de les sessions. Al principi, els infants estaven una mica reservats a participar, però poc a poc quan es començar a fer-ho se’ls veia gaudir amb l’activitat. Tot i que les activitats han estat pensades per aquesta edat, cal dir que hi hagut activitats que els hi han costat més que d’altres. L’activitat estrella però ha estat la de les diferents músiques.

Nosaltres hem estat ben engrescades amb aquest projecte, i recomano aquest projecte a tothom a posar-lo en pràctica perquè les situacions que s’estan donant a l’aula després de realitzar el projecte són fantàstiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada